Nejdůležitější faktory, které zákazníky developerské společnosti při výběru nemovitosti v projektu zajímají, shrnuli naši developeři na následujících řádcích.
CRESTYL
"Pro zájemce o bydlení jsou nejdůležitější dispozice, lokalita a její dostupnost a kvalita provedení. To vše pak samozřejmě musí odpovídat ceně daného bydlení." otevírá otázku Václav Hlavička, Head of sales departement developerské skupiny CRESTYL.
FINEP
"Vedle renomé developera, jeho „historie“, počtu prodaných nemovitostí nebo i důvěryhodnosti a pozitivních referencí od stávajících klientů zajímá zákazníky okolí projektu, služby, které bude mít v místě bydliště, dopravní dostupnost, školy, školky a možnost využití volnočasových aktivit." shrnuje David Jirušek, tiskový mluvčí společnosti FINEP.
Green Property
"Internet zde dělá velmi dobrou službu. Lze na něm nalézt mnoho návodů jak správně kupovat byt. Čeho se mají zákazníci vyvarovat a kdy mají raději rovnou od prodejce utéct. U second handů je nejdůležitější právní stav předmětu prodeje a zákazníci se na to správně hned ptají. Dále je zajímá především technický stav nemovitosti, dopravní dostupnost a služby v okolí. Čím dál více zákazníků zajímají i sousedé. Dosud naopak velice málo klientů řeší energetickou úroveň dle PENB a spíš dají na přehlednější a více vypovídající platby za provoz bytu v předcházejícím období." říká Tomáš Karban, partner ve společnosti Green Property.
FIM Group
"Záleží zda zákazník kupuje nemovitost jako investici, nebo místo kde chce strávit zbytek života. V obou případech rozhoduje kvalita, lokalita, cena." odpovídá Zuzana Procházková, Marketing consultant v developerské společnosti FIM Group.
DBD Group
"Hlavní zájem zákazníka se zatím nemění - stále hraje klíčovou roli lokalita a cena nemovitosti. Cenu ovšem zákazník už nebere jen z toho hlediska, aby byla co nejnižší, ale zkoumá, zda za požadovanou cenu dostane adekvátní hodnotu." míní Jiří Hovorka, managing director DBD Group.
AMADET
"Klienti se nejvíce zajímají především o cenu kupované nemovitosti. Dalším faktorem pak jsou lokalita, blízkost školek a škol a možnosti vyžití, u projektů v blízkosti Prahy je to její dostupnost. V neposlední řadě klienty zajímá, jak rychle mohou bydlet." uzavírá dnešní otázku Tereza Kročková, architektka developerské společnosti AMADET.
Developeři se i tentokrát vesměs shodli. Nejdůležitější je pro klienty kromě ceny kupované nemovitosti také lokalita, dopravní dostupnost a zároveň kvalita. Některé také zajímá energetická náročnost a u rozestavěných projektů také rychlost dokončení.
Přečtěte si také odpovědi developerů na otázky:
- Co chystáte tento rok?
- Jak úspěšný byl pro vás rok 2015?
- Co si myslíte o současné situaci na trhu?
- Jaký odhadujete vývoj trhu s nemovitostmi v tomto roce?
- Jaké lokality podle vás povstanou z prachu a stanou se lukrativním místem pro život?
- Jaké projekty plánujete v nejbližší době spustit?
- Čím se odlišujete od konkurence?
- Pociťujete silný konkurenční boj v oblasti developmentu?
- Jaké jsou vaše plány do budoucna v oblasti nemovitostí?
- Jaký standard nemovitostí je vaší doménou a proč?
- Orientujete se na stavbu nových projektů nebo přestavbu starších domů. A proč?
- Co je podle vás rozhodujícím parametrem pro koupi bytu kromě ceny a lokality?
- Jaký odhadujete budoucí vývoj cen na trhu nemovitostí?
- Co považujete za největší problém při realizaci projektů?
- Je podle vás snadné v dnešní době vyjít vstříc zájemcům o bydlení?
- Jak vypadá váš typický zákazník?
- Jaká je běžná doba mezi koupí nemovitosti a předáním klientovi?
- Uvažovali jste někdy o rozšíření svého působení i do zahraničí?