Nábytkářský gigant IKEA mění strategii

Kateřina Halamová, 1. August 2016 Kategorie: Novinky

Švédskou společnost IKEA zabývající se prodejem nábytku asi není třeba nijak dlouze představovat. Snad v každé domácnosti můžeme najít něco z jejich širokého sortimentu a vedení společnosti se snaží, aby tento stav setrval i nadále. Rozhodlo se proto pro změnu strategie, ve které vychází vstříc stárnoucí evropské populaci, která klade stále větší důraz na kvalitu.

Cílem je rozšíření cílové skupiny

Doposud byla společnost IKEA známá především jako producent levného nábytku, který cílil na studenty a mladé rodiny. Tento trend se ale vedení společnosti rozhodlo změnit a nově se plánuje zaměřit též na starší zákazníky, kteří již vyžadují vyšší kvalitu použitého materiálu a trvanlivější výrobky.

Šéf společnosti Peter Agnefjäll to uvedl v rozhovoru pro agenturu Reuters: „Zákazníci od nás očekávají, že v oblasti kvality budeme dělat více. V dnešní době opravdu nemůžeme vyrábět produkty, které jsou na jedno použití. Když si například koupíte konferenční stolek, je potřeba aby něco vydržel.“

Je ale jasné, že změna pověsti nebude jednoduchá. Jak pro společnost Reuters uvedl Ray Gaul, IKEA nyní stojí na zajímavé křižovatce, na které se musí vrátit k lidem, kteří v průběhu času změnili svůj životní styl a sdělit jim:

„IKEA není jen značka, se kterou jste se setkali před 10-20 lety. Máme i jiné věci, které by pro vás mohly být zajímavé nyní."

Řešením bude vytvoření cenového modelu jako u automobilek

Pro splnění tohoto plánu se IKEA rozhodla využít model, který využívá řada automobilek. Snahou bude, aby dokázali uspokojit jak stávající, tak nově i ty náročnější zákazníky. Pro tento účel vzniknou odstupňované cenové nabídky podle ekonomických tříd. Lidé se tak budou moci snadno orientovat podle logického poměru kvality a ceny a bez obtíží naleznou tu kategorii výrobku, kterou zamýšleli koupit. Tyto změny se budou týkat jak skříní a komod, tak i pohovek a matrací. Zároveň s tím, by mělo dojít ke zjednodušení montáže a obecnému zlepšení kvality materiálů, což pro agenturu Reuters potvrdil prodejní manažer Henrik Elm.

Plánované změny se pravděpodobně projeví již v příštím roce. 

Zdroje: zpravy.aktualne.cz, byznys.ihned.cz, www.reuters.com

← Zpět do kategorie Novinky

Nejnovější developerské projekty